torsdag 31. desember 2009

Snart er det 2010..



... så jeg syns det er greit å oppdatere det siste fra 2009. 
2009 har alt i alt hvert ett godt år. Men håper at 2010 vil bringe mer spennende ting inn i livet mitt. Leste i ett horoskop at jeg skal finne den store kjærligheten første halv del av 2010. Så nå er jeg spent.. hehe.. 

Legger ut en liten serie med bilder fra morgen før nissefesten i barnehagen og julaften.





















Nyttårs aften gikk stille og rolig for seg. Maja og jeg reiste opp til Skui der det skulle arangeres en liten nyttårs feiring.
Vi fikk utdelt hver vår fakkel og gikk i fakkel tog opp til hoppekulen. Lille Maja med sine korte ben gikk de over 200 trinnene opp uten å klage. Så spent var hun. For høyde punktet var vardebrenning og fyrverkeri.
Ganske så stemningsfult.
Turen ble avsluttet med aking ned bakken :)





tirsdag 22. desember 2009

Lucia morgen i barnehagen.




Tidlig mandag morgen den 14. desember ble foreldre og familie invitert til Østavind på morgen kaffe, lussekatter og for å se våre små håpefulle gå i Lucia tog. Det var mange spente barn den morgen som ventet på å få gå med tente lys og  synge for foreldrene. Avd til Maja var sist ut, vi voksne satt å ventet spent mens vi hørt lucia sangen fra de andre rommene. Da barna kom inn med glitter i håret og ett tent lys i hånden i det mørke rommet   var det mange mødre som felte en liten tåre. De var så nydelige og yndige der de gikk og sang for full hals med de søte barne stemmene deres. Herlig :)



mandag 14. desember 2009

Endelig møtte hun Nissen!

I går var det 3. søndag i advent, Lucia dag og strålende sol.
Denne helgen har vi hatt masse besøk. Fredag kom mamma og pappa.  Maja syns det var stor stas at mormor og morfar kom til hennes barnehage. Så dro vi alle sammen på IKEA, som faktisk var fort unnagjort. Fikk kjøpt meg noen nye sofa puter. Deilig og myke :) Etter det var det Peppes som sto for tur, Peppes pizza er liksom litt obligatorisk når pappa er på besøk. Han elsker sin "Deeper love" :)
 Henning og Montha sov over fra lørdag til søndag.
Etter en koslig advent frokost søndag morgen reiste Maja og jeg inn til byen for å se på julemarkedet.
http://www.julemarkedet.no/  Ett marked full av boder som selger alt man trenger til jul. Kjente jeg fikk en snev av julestemning der.. :)
Maja sitt høydepunkt var Julenissen. Han satt seg ned og hørte på alle hennes mange ønsker, alt om barnehagen, om pappan sin og vennenen sine.. En fantastisk tålmodig nisse, tross at det var en liten kø med spente barn som ventet på å komme frem til nissen.



onsdag 2. desember 2009

Chill out with ChillNorway




Jeg bare elsker disse nydelige plaggene fra Chill.. ♥♥    Har kjøpt meg 2 kjoler og ett skjerf fra vinter kolleksjonen.  Nå gleder jeg meg til å se hva vår/sommer kolleksjonen har å by på. Ryktene sier at det er masse lekkert som kommer ;)
Maja må jo selvfølgelig få sin Chill kjole hun også. Den er bestilt, så jeg går bare å venter på at den skal dumpe ned i postkassa. Skal legge ut ett bilde når frøkna har fått den på seg.

Just love it!! ♥ ♥